دسته
دوستان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 328746
تعداد نوشته ها : 228
تعداد نظرات : 183
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
فارس: مجید محتشمی با بیان اینکه سکوت20 ساله موسوی ارتباط او را با ادبیات جوانان قطع کرد، گفت: انتظار ما از موسوی این است که به خاطر مصالح اصلاحات و کشور صحنه را به نفع کروبی ترک کند.

مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی، درباره توانایی موج‌سازی موسوی نسبت به خاتمی،‌ اظهار داشت: انتخابات دوم خرداد ناشی از یک جنبش عظیم اجتماعی بود که در حال حاضر در انتخابات دهم ما این نشانه را ملاحظه نمی‌کنیم.
وی افزود: در ایام تبلیغات انتخاباتی دوم خرداد در سال 76 همگان شاهد سیل عظیم مردم به صورت گروه، گروه و انفرادی به سمت ستادهای انتخاباتی بودند اما در وضعیت کنونی کمتر نشانه‌ای از حضور مردم را شاهد هستیم.
دبیرکل حزب آزادی گفت:امیدواریم تا چند روزی که به انتخابات مانده شاهد جنب و جوش مردم به سوی ستادهای انتخاباتی و نهایتا شاهد حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.
این فعال اصلاح‌طلب در خصوص توانایی موسوی در جذب آرا خاتمی خاطر نشان کرد: قطعا بخشی از آرای خاتمی به سمت موسوی می‌رود و بخش دیگر به سمت کروبی گرایش پیدا می‌کند ولی کروبی در دل توده‌های مردم از پایگاه اجتماعی قوی برخوردار است.
وی در خصوص ناشناخته بودن موسوی در بین نسل جوان گفت: به هر حال نبود موسوی در طول 20 سال گذشته در عرصه سیاسی کشور ارتباط منطقی وی را با ادبیات نسل دوم و سوم انقلاب از دست داده است و طبعا سعی می‌کند این ارتباط را برقرار کند.
محتشمی افزود: موسوی برای ترغیب جوانان به سمت و سوی خود فاصله‌ زیادی دارد و این در حالی است که کروبی به دلیل حضور در رأس اصلاحات و شناخت از نسل دوم و سوم و با شناخت کژی‌ها و آسیب‌هایی که برخی به طور خواسته و یا ناخواسته بر بدنه نظام تحمیل کردند به اعتقاد ما کروبی تنها کسی است که می‌تواند دست به یک آسیب‌زدایی اساسی در کشور بزند.
مجید محتشمی یادآور شد: به اعتقاد ما اجماع بر روی یک کاندیدا وضعیت مطلوب‌‌تری را برای اصلاح‌طلبان فراهم خواهد کرد و چون کاندیدای جبهه آزادی کروبی است، انتظار ما از موسوی این است که به خاطر مصالح اصلاحات، نظام و کشور صحنه را به نفع کروبی ترک کند.
وی افزود: در هر صورت جبهه آزادی کروبی را به عنوان اولویت اول و موسوی را به عنوان اولویت دوم در عرصه رقابت ریاست جمهوری دهم حمایت می‌نماید.
محتشمی در خصوص اجماع اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: برخی تحلیل‌ها در درون اصلاحات حکایت از آن دارد که به دلیل گرایش‌های گوناگونی که بعضی به سمت کروبی و بعضی به سمت میرحسین موسوی است عملا اجماع باعث می‌شود برخی از مردم متمایل به کاندیدای اصلاح‌طلبان نشوند و احیانا به سراغ احمدی‌نژاد بروند و به سوی او متمایل شوند از این جهت اجماع را با به نفع اصلاح‌طلبان نمی‌دانند.
دبیرکل حزب آزادی تصریح کرد:گروه دیگر در اردوگاه اصلاحات بر اجماع در اردوگاه اصلاح طلبان اعتقاد داشته و معتقدند در صورت اجماع پیروزی به سوی اصلاح‌طلبان لبخند خواهد زد.
وی در پایان افزود:در هر صورت در طول چند روز آینده ان‌شاءالله شاهد یک تحول اساسی در درون اصلاحات برای رسیدن به یک منظومه فکری منسجم خواهیم بود.

دسته ها : انتخابات
چهارشنبه ششم 3 1388
X